Rukousmatkalla

image

Sain juuri siirrettyä kukkivat ulkokukkani suojaan, ennen kun lumisade alkoi. Lasiverannalla kukkivassa pelargoniassa oli vielä valtavasti kukkia. Vein sen talviteloille vanhaan mökkiin, jossa on pieni lämpö päällä. Siellä se nyt kukkii hiljaisessa tuvassa. Miten lumi nyt noin äkkiä taas tuli? Toisaalta kyllähän lumi kirkastaa maisemaa ja ehkä vähän valaisee marraskuun pimeyttä. Talvi on alkanut ja luonto käpertyy hiljaisuuteen. Jäniksen jäljet vain näkyvät vastasataneessa lumessa.

TV7-kanavalta on tullut ja tulee monien asiantuntijoiden tekemiä ohjelmia Unescon päätöslauselmasta, jossa yritetään kirjoittaa historia uusiksi muslimivaltioiden näkemyksen ja valtapyrkimysten mukaan. Riipaisevaa on todeta, kuinka Suomi asettui kansainvälisesti siihen Jumalan sanan vastaiseen ryhmään, joka Unescon päätöslauselman äänestyksessä jätti äänestämättä. Siinä juutalaisilta ja meiltä kristityillä kielletään osuus Temppelivuoreen täysin käsittämättömin valheellisin perustein. Koska Suomi jätti äänestämättä, on vaitiolo myöntymisen merkki. Miksi Suomen edustaja jätti äänestämättä? Tätä moni ihmettelee.

Raamatun historia ja kristilliset juuremme ovat Jerusalemissa. Sitä ei voi kukaan eikä mikään kieltää. Juutalainen kansa kuuluu Israeliin. Jumala lupasi Abrahamille maan Niilin virrasta Eufrat-virtaan saakka ja se tulee Israelin alueena vielä olemaan. Suomi saa tuomionsa, niin kuin muutkin Jumalan sanan vastaisesti toimivat kansat. Kuinka tärkeää olisikaan, että kansamme johtajat kunnioittaisivat Jumalan valintaa ja Raamatun sanaa. Vain siinä meillä yksilöinä ja kansana on tulevaisuus ja toivo.

Lähdemme ryhmän kanssa Israeliin. Ryhmään kuuluu 60 matkalaista. Matka on rukousmatka, jossa rukoilemme maamme ja sen johtajien puolesta sekä Israelin ja sen johtajien puolesta sekä rauhaa koko Lähi-itään. Kärsivät veljemme ja siskomme sodan runtelemissa maissa tarvitsevat esirukoustamme. Usko Jeesukseen on monessa maassa syy kiduttaa ja surmata kristittyjä. Rukoilemme heidän puolestaan.

Olemme tekemässä kolmiosaista dokumenttiohjelmaa antisemitismistä. Yksi osa on jo tullut ja pian saamme valmiiksi toisen ja viimeisen osan. Ohjelma on ollut erittäin suuritöinen ja sen tekeminen on tullut melko kalliiksi. Haluamme kuitenkin tehdä tämän dokumentin, sillä antisemitismi on nousussa niin kuin 1930-luvulla. Kuka kertoo totuuden, kuka seisoo juutalaisen kansan rinnalla? Haluamme kanavana ja yksilöinä kunnioittaa Jumalan valintaa ja suunnitelmaa maailman pelastamiseksi. Jeesus syntyi Israeliin juutalaisen kansan keskuuteen. Hän palaa Jerusalemiin ja tuo rauhan maailmaan.

Rakkaat Jeesukseen uskovat, rukoillaan ja rukoillaan. Suomi on luisumassa vaarallisesti valtioksi, joka mitätöi kristilliset juurensa, ja hyväksyy Jumalan sanan vastaisen lainsäädännön. Jopa luterilainen kirkko on syrjäyttämässä Raamatun sanan liberaalisoitumalla ajan maailmallisen hengen mukaan.

Meidän tulisi ojentautua Jumalan sanan mukaisesti ja julistaa Jeesuksen pelastussanomaa: parannuksen teon tärkeyttä ja anteeksiantamuksen vapauttavaa voimaa. Seisomme jokainen iankaikkisuuden kynnyksellä. Uskommepa kuoleman jälkeiseen elämään tai emme. Olimmepa nuoria tai vanhoja, terveitä tai sairaita, rikkaita tai köyhiä. ” Kaiken Jumala on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankkaisuuden hän on pannut heidän sydämeensä” (Saar. 3:11). Lisääntyköön Jumalan läsnäolon kaipuu sydämessämme ja nouskoon kiitoksemme ja ylistyksemme Jumalan valtaistuimelle niin, että voimme sanoa: ”Kaiken ikäni minä ylistän Herraa, minä veisaan Jumalani kiitosta, niin kauan kuin elän” (Ps. 104:33).

Kuljetaan kohti ikuista kotia kiittäen ja palvellen, sillä Ilo Herrassa on väkevyytemme.

Mirja

503870d3-094a-4531-88f6-fb89976f56df