Kaikkia sukupolvia tarvitaan kertomaan evankeliumi

image

Istuin TV7 Plus -kanavan 5-vuotisjuhlan suorassa lähetyksessä. Muistelin aikaa, jolloin Martti sai ajatuksen aloittaa nettikanava nuorten ohjelmien välittämiseen ja sitä kautta myös herätyksen leviämiseen nuorten keskuudessa. TV7 Plus -kanava on vuosien aikana välittänyt suoria tapahtumia eri puolilta Suomea ja kanavalle on voinut päästä matalammalla ja halvemmalla teknisellä osaamisella kuin varsinaiselle Taivas TV7:n kanavalle. TV7 Plus on tärkeä kanava TV7-kanavaperheessä.

Katselin nuoria, jotka ovat olleet kanavallamme esiintymässä ja ohjelmia tekemässä. He ovat elävästi uskossa Jeesukseen ja heissä palaa se Jumalan tuli, joka meissä vanhemmissa uskovissa on alkanut ehkä jo hiipua. He ovat ennakkoluulottomia ja avoimia, kauniita ja suloisia. Rukoilin siunausta ja varjelusta heidän ylleen.

Luin TV7 Kustannuksen kustantamasta kirjasta Jeesus Culture, kuinka vanhemman ja nuoremman sukupolven on tehtävä työtä yhdessä, sillä molempia tarvitaan. Erikoisesti vanhempien kunnioitus ja opetukset ovat tärkeitä nuoremman sukupolven ymmärtää ja kuunnella. Vanhempi sukupolvi on tienraivaaja nuoremmille. Edellytys lopun ajan evankeliumin julistustyön etenemiselle on yhdessä tehty työ.

Jeesus antoi meille Hänen seuraajilleen käskyn lähteä evankeliumin julistustyöhön. Ne, jotka eivät työkentälle enää kykene, rukoilevat ja varustavat taloudellisesti Jumalan valtakunnan työtä. Jokaista tarvitaan viemään pelastussanomaa maailman pimeydessä harhaileville ihmisille. Kenelläkään ei ole varaa jättäytyä sivuun arvostelemaan tai olemaan välinpitämätön Jeesuksen antaman lähetyskäskyn edessä. Jokaisen on ensin kohdattava Jeesus henkilökohtaisesti. On vietettävä aikaa Jeesuksen kanssa kahden kesken ja saatava häneltä ilmestystietoa. Vaikka istuisimme seurakunnan kokouksissa joka ilta mutta emme tuntisi Vapahtajaamme henkilökohtaisesti, emme voi ottaa suorittaaksemme tehtäviä Jumalan valtakunnassa. Meidän on ensin päästävä itse sisälle ennen kuin voimme kutsua sinne muita.

Syntinen nainen jäi kahden Jeesuksen kanssa, kun hänen syyttäjänsä olivat lähteneet pois. Pelosta värisevä, häpeissään oleva nainen kohtasi Jeesuksen kahden kesken henkilökohtaisesti. Siinä pölyisellä pihalla syyllisen leimalla merkitty nainen ja Pyhä Jumalan poika, Jeesus. Ihmeellinen kohtaaminen, jossa Jeesus julisti naisen syyttömäksi ja antoi tämän mennä vapaana, ilman pelkoa ja syyllisyyttä. Näin kohtaamme mekin haavoitetut syntiset naiset ja miehet Jeesuksen. Hän katsoo meihin rakastavin silmin. Näyttää naulalla lävistetyn kätensä, haavan rinnassaan ja sanoo sinun tähtesi lapseni, mene äläkä enää syntiä tee.

Kohtaaminen elävän Vapahtajan kanssa muuttaa meidät. Se poistaa meistä omavoimaisuuden sekä oikeassa olemisen tarpeen ja näyttää meille oman asemamme Hänen valtakunnassaan ja tehtävän, johon Hän on meidät kutsunut. Me tiedämme, että maailma vastustaa Jumalan valtakunnan periaatteita, sen laajenemista ja Israelia. Kuitenkin Jumalan lupaukset kantavat Israelia ja Abrahamille annetut lupaukset ovat edelleen voimassa. Jeesuksessa meidät on liitetty näihin lupauksiin.

Olemme lähdössä viikonloppuna Israel-risteilylle, jonka Pekka Sartola on järjestänyt. Minulla ja Martilla on siellä omat vastuumme ja tehtävämme. Ennen matkaa menemme Kurikkaan Hyvä uutinen kaikille ‑iltaan. Torstaina on jälleen Paasto- ja rukousilta ja perjantaina käymme vielä Taevas TV7:n Tallinnan studiolla.

Mieleeni nousi katkelma Max Lucadon kirjasta Jumalan lupauksia:Raamatussa on yksi yksinkertainen kertomus. Jumala teki ihmisen. Ihminen hylkäsi Jumalan. Jumala ei anna periksi, ennen kuin voittaa ihmisen takaisin. Jumala kuiskaa. Jumala huutaa. Hän koskee ja kiskoo. Hän ottaa pois taakkamme; hän ottaa pois jopa siunauksemme. Jos meidän ja hänen välillä on tuhat askelta, hän astuu kaikki paitsi yhtä. Viimeisen hän jättää meille. Valinta on meidän. Yritä ymmärtää, hänen tavoitteenaan ei ole tehdä sinua onnelliseksi. Hänen tavoitteenaan on tehdä sinut omakseen. Hänen tavoitteenaan ei ole saada sinulle se, mitä haluat, vaan se, mitä tarvitset.”

Mirja