Jumalan sanassa on voima kaikkina aikoina

image

On kaunis, aurinkoinen kevättalven päivä. Ikkuna on auki ja talitintin laulu kuuluu pihapuusta. Tekisi mieli mennä ulos, mutta olen polveni tähystysleikkauksen vuoksi sängyssä. Olen huojentunut, että operaatio on takana ja saan nyt toipua pitkään jatkuneesta vaivastani.

Olimme Joensuussa yhteiskristillisessä TV7-illassa. Ehdin sieltä juuri ja juuri aamujunalla polvileikkaukseen rakkaiden ystävien rukousten saattelemana. Niin oli taas sydämellistä tavata katsojia ja rohkaistua yhteisestä uskosta. Ennen Joensuun-matkaa heräsin yöllä sanoihin: ”Jos suola käy mauttomaksi, miten se saadaan suolaiseksi?” Mietiskelin tätä raamatunjaetta ja sain jakaa sitä myös Joensuun tapaamisessa. Aiheesta syntyikin hyvää keskustelua. Meidän Jeesukseen uskovien, joille Raamatun sana on pyhä ja totta, on pidettävä Jumalan sanan totuutta esillä ja kutsuttava ihmisiä elämän lähteelle. Jeesus tekee tiet korpeen ja virrat erämaahan. Hänen rakkautensa saa kovat sydämet murtumaan ja pimeimmätkin kolkat tulevat valaistuksi. Voi kuinka ihana ja täydellinen on Kristuksen ristin sovitustyö! Jeesus on rakas ja Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä. Mikäli vesitämme Jeesuksen tuomaa pelastussanomaa tämän ajan hengen mukaisesti, sitä Jumalan sanan suolaista ydintä, joudumme puheistamme vastuuseen Pyhän Jumalan kasvojen edessä.

Katselin sohvalta TV7:n Iloisen antamisen iltaa. Tältä puolelta katsottuna iloitsin ja olin ylpeä työntekijöistämme. He olivat tehneet mahtavat insertit ohjelmaan. Kokonaisuus toimi hyvin. Toimittajat Susanna ja Heini sekä juontajat Jori ja Minna hoitivat tehtävänsä jouhevasti ja ammattitaidolla. Keräyskohteet olivat kanavan toiminnan kannalta tärkeät. Mietin, kuinka TV7:n ohjelmatuotanto pääsee kasvamaan ja kehittymään. Suuri huoli on tietenkin talous ja sen toivoisi jo helpottavan. Mutta yhtä suuri huoli on se, että ne jotka ohjelmia tekevät, pysyisivät Jumalan sanan ytimessä. Me ihmiset olemme niin rajallisia ja aina tulee kaikkeen tekemiseemme ja puhumiseemme astian maku. Ihmettelen, että Jumala kuitenkin käyttää meitä.

Meiltä on kysytty, miten toimintamme uuden avioliittolain mukaan muuttuu. Ihmettelen kysymystä,

sillä Raamatun sana ei ole muuttunut. Lakeja laaditaan ihmisten mielen ja halujen mukaan, mutta Raamatun sana on Kaikkivaltiaan Jumalan iankaikkista puhetta. Mikäli olemme Jeesuksen seuraajia, julistamme evankeliumia kaikille ihmisille, jotka haluavat kuulla. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Hän rakastaa jokaista ja hänen kallis verensä on vuotanut ihan jokaisen ihmisen puolesta. Jeesus kutsuu jokaista tekemään parannuksen ja seuraamaan häntä. Ei kukaan koskaan ole tämän rakkauden ulkopuolella eikä sen saavuttamattomissa. Tämä on TV7:n ydinsanoma.

Luin Jörng Zinkin Rukouksen tie -kirjaa, ja siellä oleva rukous kosketti minua juuri tähän hetkeen:

Herra, usein haluaisin jättää kaiken, mikä tuntuu tärkeältä: virkani ja loputtoman työni, joskus jopa läheisimmät ihmisetkin, ollakseni vapaa itseäni ja sinua varten.

Mutta sitten Näen sinun tiesi: sinä menit ihmisten pariin, hankalien ja typerien ihmisten luokse, jotka pitivät mitättömiä asioita tärkeinä ja joiden kanssa on vaikea elää. Minäkin haluaisin kulkea tätä sinun tietäsi, mutta samalla sinun laillasi olla vapaa.

En enää tahdo kysyä, mitä muut minulta odottavat, vaan vain kuulla, mitä sinä minusta tahdot.

Enkä enää välitä tämän ajan hengestä, johon minun pitäisi mukautua. Sillä sinä olet Henki ja tahdot, että olen vapaa.

Minun ei enää tarvitse antaa toisten ajatuksien itseäni taivuttaa, sillä sinun armostasi ajatukseni ovat vapaat, päätökseni selvät, rakkauteni harhakuvitelmasta ja hyvyyteni hetken mielialoista vapaat. Herra tee loppu puolinaisesta elämästäni, puolinaisesta vapaudestani ja hyvyydestäni.

Anna minulle itsesi, niin olen vapaa.

Mirja