Jeesusta rakastava sydän

image

Palasimme talvisen kauniista Oulusta loskaiseen Helsinkiin. Lumikinokset reunustavat teitä ja talvinen viima pureskelee kasvoja. Kaiken tämän keskellä oululaiset pyöräilevät. Katselin ihmeissäni, kun kaupungin kaduilla oli polkupyörällä ajavia melkein enemmän kuin autoja. Oulun Lähetysseurakunnan penkit täyttyivät tutuista ja tuntemattomista. Saimme kokea vahvaa yhteyttä Jeesuksessa ja iloita mahdollisuudesta kokoontua vapaasti ylistämään ja rukoilemaan. Kiitos siitä Jumalalle.

Viitasaarella olimme luterilaisen kirkon seurakuntasalissa TV7:n Hyvä uutinen kaikille ‑illassa ja saimme siunata kaupunkia ja seurakuntia. Saimme myös seurakuntien siunauksen, ja näin siunausten virrat vapautuvat Jumalan kunniaksi. Yllätykseksemme oli paikalla myös TV7:n ohjelmista tuttuja ystäviä. Seuraava paikkakunta, jonne menemme tapaamaan ystäviämme, on Joensuun vapaaseurakunta. Siellä olemme torstaina 2.3., jos Jumala suo.

Lauantaina on sitten Iloisen antamisen ilta, johon olemme valmistautuneet. Keräämme varoja käännöstyöhön ja ohjelmatekstitykseen. Se onkin kasvava alue työssämme. Tekstitykset myös suomenkielisissä ohjelmissa ovat tärkeitä, jotta kuurot ja huonokuuloiset voisivat ymmärtää ohjelmien sisällön.

Istuessani Haukiputaan luterilaisen kirkon seurakuntasalissa, jossa helluntaiseurakunnan kuoro lauloi, sain selvästi näyn siitä, mikä on todellinen Suomen kansan sydän. Se on Jumalaan uskovien seurakunta, joka rukoilee ja ylistää. Jumalan sana on sydämen sisältö ja perusta. Tämä sydän sykkii rakkaudesta Jeesukseen. Se odottaa Jeesuksen paluuta ja valmistautuu kohtaamaan pelastajansa. Tämä Jumalan rakkaudesta sykkivä Suomen kansan sydän myös itkee eduskunnan säätämien, Jumalan sanan vastaisten lakien vuoksi. Tämä sydän rukoilee Jumalalta armoa, etteivät Jumalan viha ja tuomiot kohtaisi rakasta Suomen maata. Kiertäessämme Suomea ja sen eri seurakuntia syvä rakkaus ja kunnioitus täyttävät sydämeni. Nämä sydämen ihmiset ovat Jeesuksen ystäviä, jotka ymmärtävät, kuinka vakavaa aikaa elämme.

Kun Jumala on avannut sydämen silmät, näemme asiat, syyt ja seuraukset selvästi. Uskovien sydänten yhteys, jonka Jeesuksen rakkaus vaikuttaa, on avain Suomen kansan herätykseen. Surullista on se, että vielä on niitä ryhmittymiä, jotka aiheuttavat hajaannusta ja puhuvat pahaa muista uskovista. Onneksi tällaisten hajoittajien joukko on vähäinen suhteessa yhteistyötä tekeviin Jeesuksen ystäviin.

Menneiden sukupolvien rukoukset ja siunaukset kantavat meitä. Rukousketjua ei pidä katkaista, vaan meidän on nyt rukoiltava tulevien sukupolvien puolesta. Koen vanhempieni rukouksien kantavan minua ja perhettäni. Olen niin kiitollinen Jeesukseen uskovista ja edesmenneistä vanhemmistani, jotka ohjasivat minut pienestä pitäen Jeesus-tielle.

Keskustelin eräässä kohtaamisessa eri ikäisten ihmisten kanssa siitä, kuinka Israel-rakkaus oli syttynyt itse kunkin elämässä. Siinä kävi ilmi, että vanhemmat tai isovanhemmat olivat jo olleet Israel-ystäviä. Näin arvot siirtyvät suvussa ja perheessä vanhemmilta lapsille. Oma äitini kuului Israel-ystäviin, jotka keräsivät varoja myyjäisten ja ompeluseurojen kautta Israeliin lähetettäväksi. Summat eivät varmaankaan olleet suuria, mutta sydämen asenne ja rakkaus Jeesukseen ja Israelin kansaa kohtaan sai kylien naiset toimimaan.

Lumisade alkoi etelässäkin ja maa peittyi valkoiseen, puhtaaseen lumivaippaan. Lumen alle jää moska ja loska. Ortodoksit aloittavat laskiaissunnuntaina 40 päivän paaston kohti pääsiäistä. Paastota voi monella tavalla. Tärkeä paasto on kiinnittää huomio siihen, mitä puhumme. Rukoilla, että Jumala laittaisi suullemme vartijan. Silloin alkaisi siunaamisen ja rohkaisevien sanojen aika. Rukouksen ja hiljentymisen aika sekä oman sydämemme parannuksenteon aika. Jeesuksen veri puhdistaa, parantaa, uudistaa.

”Kiitos Jeesus verestäsi, jolla maksoit mun velkani. Kahleista päästit sä mun, tuhoon ja vaivahan tuomitun.”

Rakkaudella

Mirja