Pysy totuudessa

image

Olen ihmetellyt, mihin talipallot niin nopeasti häviävät telineestä, joka on terrassillamme. Huomasin viikonloppuna aamukahvia juodessani, että terassin aitalautaa hiljaa hivuttautui palokärki. En ole niin läheltä palokärkeä ennen nähnytkään, se on kaunis ja melko iso lintu. Lintu havaitsi liikettä ikkunan takaa ja lensi pois. Kohta se tuli taas ja hivuttautui hiljalleen lähemmäksi talipallotelinettä. Pikkulinnut kaikkosivat ison linnun tieltä. Palokärki huomasi taas liikettä ikkunan takana ja lensi pois.

Mietin siinä istuessani ja aamukahvia juodessani, kuinka paha lähestyy meitä ja yrittää aivan kuin huomaamatta valloittaa sydämemme. Se yrittää hivuttautua pikkuhiljaa pienillä, harmittomilla, ei niin vaarallisilla asioilla tai teoilla ja saa koko sydämemme vähitellen kääntymään pois Jumalasta.

Jeesus kehotti useita kertoja, että valvokaa! Paholainen kiertää ympärillä kuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä. Olen vähitellen oppinut tunnistamaan paholaisen toimintatapoja. Kun olen epävarma, mistä nyt on kysymys, ajattelen, mikä on tämän asian tai teon hedelmä. Mitähän Jeesus tässä tapauksessa tekisi? Mikä on tekoni motiivi? Jeesus siunaa vain sen, mikä saa voimansa rakkaudesta. Hedelmistähän puu tunnetaan.

Unohdamme helposti Jumalan kymmenen käskyä, jotka ovat edelleen voimassa. Esimerkiksi ”älä sano väärää todistusta lähimmmäisestäsi”. Uskovatkin syyllistyvät niin helposti lausumaan väärän todistuksen lähimmäisistään. Tästä on Pyhä Henki minua varoittanut ja muistuttanut. Lähdetään niin helposti, aivan huomaamatta, juorun ja valheen viejiksi. Silloin saatetaan ajattelematta tuhota jotain todella arvokasta. Sellaista, jota ei saada koskaan korjatuksi. Kun köysi katkaistaan, se ei tule koskaan ennalleen, vain solmu jää. Näin ajattelemattomasti toimimalla tahrataan usein työ, jonka kautta evankeliumin oli tarkoitus levitä ja Jumalan valtakunnan laajeta.

Juttelimme Martin kanssa kahvipöydässä, missä olisimme, jos emme tekisi tätä kristillistä tv-työtä. Sitä on vaikea oikein edes ajatella. Menisimme ehkä aina talveksi asumaan etelän lämpöön niin kuin monet eläkkeelle jääneet tekevät. Talvi olisi kyllä itselleni mukavampi viettää etelän lämmössä. Se olisi ihan kiva juttu. Martti ei siitä oikein innostu, mutta varmaan lähtisi, jos olisi vapaa niin tekemään. Taidamme kuitenkin odottaa taivaan kodin vihreitä niittyjä, jonne olemme kaikki Jeesuksen omat matkalla. Toivomme saavamme Jeesuksen käskyn mukaisesti mukaamme niin monta maailman matkaajaa kuin mahdollista.

Kävimme viikolla Pieksämäellä, jonne oli järjestetty TV7-tapahtuma. Tapasimme taas ystäviä ja saimme olla vahvassa Jumalan hengen täyttämässä tilaisuudessa. Pitkä matka oli sinne ajaa, ja seuraavana päivänä ajoimme takaisin. Onneksi on hyvä auto ja kesäaika, jolloin on valoisaa ja kuivaa. Maakuntamatkoilla sitä saa kuulla, mitä katsojat ovat mieltä ja kuinka merkittävä TV7-kanava on. Se vahvistaa ja virvoittaa tiellä erämaan. Rakkaat ystävät rukoilevat ja siunaavat meitä. Se on niin tärkeää, ja niin sitä taas jaksaa.

Odottelen innolla neljännen Christina-lehden ilmestymistä. Toivoisin, että jokainen uskova nainen tilaisi lehden ja tilaisi vielä toisen uskomattomalle ystävälle tai sukulaiselle. Lehti on Jeesusta kirkastava ja täynnä hyvää, mielenkiintoista luettavaa. On tärkeää kaikella tavalla juurtua ja rakentua uskossa ja kokea, kuinka olemme juuri tällaisina naisina istutettu elämän puuhun, joka on Jeesus Kristus. Haluaisin nostaa naisten itsetuntoa ja naisten tervettä identiteettiä. Me naiset helposti vähättelemme itseämme. Mainosten kautta viestitetään asioita, jotka ovat kaukana tavallisen naisen elämästä. Tämä vääristää kuvaa itsestämme ja koemme helposti olevamme kaikkea muuta kuin viehättäviä. Totuus on kuitenkin aivan muuta. Huolehtimalla itsestämme normaalilla tavalla ja vahvistamalla sisintämme yhteydessä Jeesukseen olemme ihan täydellisiä naisia juuri sellaisina, jollaiseksi Jumala on meidät luonut.

”Joka vanhurskaudessa vaeltaa ja puhuu sitä mikä oikein on,
joka halveksii väärää voittoa, jonka käsi torjuu lahjukset luotaan,
joka tukkii korvansa kuulemasta veritöitä ja sulkee silmänsä näkemästä pahaa,
hän on asuva kukkuloilla, kalliolinnat ovat hänen turvansa;
hänelle annetaan hänen leipänsä, eikä vesi häneltä ehdy.”
Jes. 33: 15, 16

 

Mirja