Tule yhteen rukoilemaan

image

”Siunattu olet tullessasi ja siunattu olet lähtiessäsi” (5. Moos. 28:6). Näin Jumala lupaa Sanassaan. Olen kokenut näinä päivinä, jolloin maailma on polvillaan viruksen edessä, että hyvä on Jumalan lapsen osa. Kuinka maailma oikein kestää, kun ei ole lohtua mistään eikä turvaa missään?

Kun viranomaisille selvisi, että virus on myös Suomessa, alkoivat toimenpiteet. Ohjeeksi annettiin pysyä sisällä ja välttää kontakteja, sillä toinen ihminen saattaa olla vaarallinen taudin levittäjä. Nämä ovat olleet välttämättömiä toimenpiteitä ja hallituksen ohjeistuksia on noudatettava, se on selvä asia.

Kristittynä kansana voimme kuitenkin nostaa voittohuudon ja polvistua Jumalan pyhien kasvojen eteen. Tunnustaa syntimme ja pyytää Jumalaa auttamaan ja pelastamaan meidät. Hänen armossaan on kyllin ja hän auttaa, kun häntä avuksi huudamme. Olin iloinen, kun kuulin, että kansanedustaja Sari Tanus kehotti eduskuntaa päivittäiseen yhteiseen rukoukseen. Tähän haasteeseen eivät tietenkään uskomattomat edustajat vastanneet, sillä heillä oli kuulemma tärkeämpääkin tekemistä. Kuitenkin meillä on myös Jumalaan uskovia kansanedustajia, jotka rukoilevat yhdessä. Onkin tärkeää yhtyä rukoilemaan heidän kanssaan ja heidän puolestaan. Sillä jos me luovumme elävästä Jumalasta, on se kansakunnan häpeä ja tuho.

Pari viikkoa on mennyt ihmetellessä ja ohjelmakarttaa muutellessa. Olemme reagoineet nopeasti tilanteessa, jossa ihmisten hengellinen hätä ja epätoivo saa vallan, koska nyt tarvitaan Jumalan sanan lohdutusta ja rohkaisua. Onneksi meillä on nopean toiminnan työtiimi ja nopean toiminnan ohjelmantekijöitä, jotka ovat valmiita tulemaan ja rohkaisemaan Jumalan sanalla kanavan katsojia.

Jumala ravistelee nyt maailman vanhoja, epäpyhiä rakenteita, joita ihminen itsekkyydessään ja ylpeydessään on rakentanut. Hyvinvointi, jota on joillakin ollut runsaasti, ei ole jakaantunut tasaisesti. Siitä ei ole ollut jaettavaksi kurjille ja köyhille. Minä, minä ja minulle, minulle, se on ollut maailman ääni jo kauan. Näitä miettiessäni nousi mieleeni Pekka Simojoen laulu: ”Nyt on aika, nouse rohkeasti kansa Jumalan. Nosta ristin lippu ylle maailman. Nyt on aika jättää turvallinen tie ja mennä sinne, minne Hengen tuuli vie.”

Kristityt yhdistyvät rukoilemaan ja paastoamaan. Jumalan lasten joukkovoima yhdistyy, ja kun Jumala on mukana, tapahtuu suuria ja mahtavia asioita. Näin olen mukana uskomassa ja rukoilemassa.

Keltainen perhonen lentelee lasiterassin ikkunoiden takana. Aurinko paistaa ja narsissiruukku kukkii pöydällä. Luonto kurottaa kaulaansa auringon suuntaan. Kävin kävelyllä ja huomasin sinivuokkojen kurkistelevan ruskeitten lehtien seasta. Kevät tulee keikkuen, mutta varmasti. Luonto kertoo meille Jumalan valtasuuruudesta ja elämän jatkumisesta.

Perheeseemme syntyi pieni poika. Emme ole päässeet häntä katsomaan, vain kuvissa ja videoilla olemme nähneet kauniin pikku-prinssin. Tehtävämme on rukouksin suojata pienen ihmisen alkutaivalta. Kehotankin kaikkia isovanhempia rukoilemaan lastenlasten puolesta. Esirukous on paras perintö, minkä voimme heille antaa. Rukoukset kantavat yli kuoleman ja siunaukset jäävät jälkeemme.

Christina-lehti ilmestyy ennen pääsiäistä ja seuraavaa lehteä jo suunnitellaan. Onkin tärkeää ruokkia itseään hengellisellä kirjallisuudella ja lehdillä. Mielemme ja ajatuksemme olkoon vahvistettuna Jumalan sanalla ja sillä toivolla, joka meillä on Jeesuksessa. Kun mietimme, mitä antaisimme ystävälle lahjaksi tai kuinka esim äitiä muistaisin, on Christina-lehti hyvä valinta. Kukka kuihtuu tuoksu haihtuu, mutta Christina-lehti tulee tuoreena ja uutena aina kuusi kertaa vuodessa. Lehteä teen rukouksin ja ihmetellen, kuinka erilaisten naisten elämässä näkyy Jumalan johdatus. Myös TV7:n tukijoille suunnattu TV7 Ystävälehti ja evankelioiva TV7 Uutiset ilmestyvät pääsiäiseksi.

Vahvistakoon seuraavat Raamatun jakeet sinua:

”Sinä poloinen, myrskyn raastama, sinä, joka olet vailla lohduttajaa!
Katso, minä peitän seinäsi turkoosikivillä lasken perustuksesi safiireista.
Minä teen muuriesi harjat rubiineista, porttisi säkenöivistä kivistä
ja koko ympärysmuurisi jalokivistä.
Sinun lapsesi ovat kaikki Herran opetuslapsia,
lapsillasi on oleva suuri rauha.
Sinut vahvistetaan vanhurskaudella.
Sinä saat olla kaukana sorrosta, ei sinun tarvitse pelätä,
ja kaukana hävityksestä, ei se sinua lähesty.”
(Jes. 54:11-14)

Siunauksin, Mirja