Jeesuksen läheisyys ravitsee

image

Katselen järvelle, jossa kaksi joutsenta ui hiljalleen. Joutsenpariskunta on tullut useina kesinä järvellemme samoin kuin yksinäinen joutsen, joka myös tulee keväisin ja ui yksin ilman puolisoa. Joutsenet ovat lintuja, jotka puhuttelevat minua voimakkaasti. Usein, kun olen murheissani, näen joutsenten uivan järvellämme. Ne aivan kuin tuovat lohdutuksen viestiä Jumalan luota. Kaipaan tämän kiireisen ja touhua täynnä olevan arjen keskelle rauhaa ja tyyntä hiljaisuutta, jonka vain Jeesuksen yhteydestä voin löytää. Mieli, ajattelu ja tunnemaailma on vangittava Jeesuksen nimessä joka päivä. Näin voin olla vapaa kaikesta kateudesta, syyllisyydestä ja pahasta mielestä. En jaksa enkä halua pitää yllä itsessäni minkäänlaista negatiivista ajattelua. Masennus seuraa helposti negatiivisia tunteita ja tekee pesää mieleen ja tuo kipua ruumiiseen.

Jeesus on Jumalan rakkauden ilmentymä. Rakkaimmankin ihmisen rakkaus on vain varjokuva siitä, mikä on Jumalan rakkaus meihin Kristuksessa. Siksi on niin tärkeää omistaa tämä rakkaus henkilökohtaisesti omakseen. Se on tarjolla jokaiselle. Jeesuksen rakkaudessa on meillä elämä ja yltäkylläisyys. Hän, joka on lähellä Jeesusta, hän ihmettä katselee, sanotaan eräässä laulussa. Joka aamu saan ravita itseäni Jeesusta katselemalla, Jumalan sanalla ja rukouksella. Ylistys ja palvonta vievät henkeni Jumalan valtaistuimen eteen, kaikkein pyhimpään.

Joka-aamuiset yhteiset rukoushetkemme Martin kanssa ovat meille elintärkeitä. Emme halua lähteä uuteen päivään muuten kuin yhteisen rukousalttarin kautta. Aviopuolisoiden on tärkeää rukoilla yhdessä. Kun tulemme Jeesuksen ristin juureen, on ensin sovittava riidat tai erimielisyydet keskenämme, että voimme pyytää Jeesusta antamaan meille anteeksi. Sopu ja kunnioitus saa silloin tilaa yhteiselämässä.

Syyskuu on vaihtunut lokakuuhun. Myös heprealaisen kalenterin mukaan vaihtuu vuosi. Alkaa riemuvuosi 5777. Israelin pitkäaikainen valtion päämies Simon Peres kuoli juuri ennen vuoden vaihdetta. Maailman suurmiehet olivat saattamassa presidentti Peresiä vapaassa Jerusalemissa. Historia kulkee eteenpäin Jumalan tarkan suunnitelman mukaan. Israelin maa ja juutalainen kansa on tullut rakkaaksi ja läheiseksi.

Olemme käyneet Israelissa useaan otteeseen, koska TV7:llä on ollut jo 8,5 vuotta toimitus Jerusalemissa. Siellä olevat työntekijämme tarvitsevat ohjausta ja tukea. Jerusalemin toimistolta on lähetetty TV7 Israel News -uutisia sekä Israel Art, Israel puhuu ja Jerusalem studio -ohjelmia. Kanavamme katsojat voivat istuttaa kauttamme myös puita Israeliin ja olla näin mukana siunaamassa Israelia konkreettisesti ja tietysti rukouksin. Teemme Israeliin myös ryhmämatkoja, jotka keskittyvät rukoukseen, ylistykseen ja Raamatun tutkimiseen. Tällä formaatilla järjestetään matkat marraskuussa ja ensi vuoden huhtikuussa, ja molempiin on mahdollista ilmoittautua mukaan. Toivottavasti näemme toisemme näillä matkoilla.

Olemme saaneet taas paljon rohkaisevia palautteita, kiitos niistä. Iloitsen Jumalan rakkaista, jotka näkevät pintaa syvemmälle ja ymmärtävät, että TV7 on Jumalan antama rakkaudenosoitus meille suomalaisille ja muillekin. Ei kukaan pysty omin voimin tällaista toimintaa pystyttämään näin lyhyessä ajassa. Kyllä siinä on Jumala ollut toimeksiantajana, ja Hän on myös toiminnan johtaja. Esirukousten tärkeyttä emme voi tarpeeksi korostaa, ja rukous toistemme puolesta vilpittömin sydämin koskettaa Jumalan sydäntä. Hän kutsuu työhönsä ja iloitsee meistä kaikista, kun antaudumme hänen johdettavakseen.

Venäjänkielisen kanavan työntekijät häärivät innostuneena pian alkavan Nebesa TV7 -kanavan valmisteluissa. Otetaan kuvia ja tehdään videoinserttejä. Nettisivut pitää saada pian valmiiksi ja julkaistavaksi. Samalla etsitään uutta, hyvin venäjää, englantia ja suomea puhuvaa työntekijää, jolla on myös hyvä organisointikyky. Ukrainan toimipiste alkaa valmistua, ja on mielenkiintoista nähdä, kuinka siellä toiminta alkaa sujumaan. Kulttuurierot ovat suuria, ja ne on tiedostettava. Silti aina tulee yllätyksiä. Työ tarvitsee erityisesti rukousta. Olemme astumassa jälleen uudelle alueelle, jossa vastavoimat ovat estämässä Jeesuksen pelastussanoman julistusta.

”Suo’os hetki hiljainen, oi Jeesus. Hetki vain kun päättyy päivän työ. Ristis pyhän juurella sua ootan, kun niin rauhatonna sydän lyö.” Ristin juurelta on hyvä lähteä eteenpäin niihin töihin ja tehtäviin, joihin hän on itse kunkin meistä kutsunut.

Siunaan sinua Jeesuksen nimessä.

Mirja

 

503870d3-094a-4531-88f6-fb89976f56df