26.11.2021

”Mitä minä siitä hyödyn, että pysyttelen irti synnistä?” Job 35: 3

Tämä on luonnollisen ihmisen kysymys — sinun ja minun kysymyksemme. Mitä minä siitä saan, kun luovun siitä ja siitä synnistä? Sehän antaa niin paljon iloa elämääni. Nekin pienet nautinnolliset hetket pitäisi jättää. Näin meidän turmeltunut luontomme ajattelee.

Syvällisempi ihminen miettii suhdettaan Jumalaan ja alkaa mielessään käydä kauppaa Hänen kanssaan. Jos pysyttelen erossa synnistä, niin mitä Jumala tarjoaa vastalahjaksi?

Ei Jumalan tarvitse tehdä kauppaa kanssani. Raamattu ilmoittaa: ”Jos sinä teet syntiä, mitä se häntä liikuttaa? Jos teet vielä enemmän syntiä, mitä se hänelle merkitsee? Tai jos elät oikein, mitä hän siitä hyötyy?” (Job 35: 6,7)

Ystäväni, et sinä pahoilla teoillasi vahingoita Luojaasi. Eikä Hän tarvitse hyviäkään tekojasi. Ihmistä, itsesi kaltaista, sinun syntisi satuttavat, ihmisten hyväksi koituu se, että elät oikein. (Job 35: 8)

Sanot: ”Kyllä minä sen ymmärrän. Mutta mitä minä itse siitä hyödyn, kun pysyttelen irti synnistä?”

Rakas Jumalan lapsi, sinä sait syntisi anteeksi armosta uskon kautta. Lähdit elämän tielle seuraamaan Jeesusta. Kun pysyttelet erossa synnistä, pysyttelet sillä kapealla tiellä, joka vie elämään. Ja palkkiosi on oleva suurin mahdollinen — ikuinen elämä taivaan valtakunnassa!

Teksti: Veli Johannes