Yhteisessä rukouksessa yhteisten päämäärien puolesta on voima, jota helvetin portitkaan eivät voi kestää. Muurinaukossa on kansallinen rukousarmeija, jota Herra Sebaot Pyhän Henkensä kautta johtaa.

Näky Suomen sofarista

”Työ on suuri ja laaja, ja me olemme muurilla hajallamme, kaukana toisistamme. Missä kuulette torven soivan, sinne kokoontukaa meidän luoksemme. Meidän Jumalamme sotii meidän puolestamme.” Neh. 4:19-20

Vuoden 2015 lopulla Herra kutsui TV7:ää olemaan Suomen sofar, joka kutsuu rukoilijoita yhteiseen rukousrintamaan. Herra on nähnyt ne lukemattomat, uskolliset esirukoilijat, joista monet yksin tai pieninä ryhminä ovat vuosia rukoilleet Suomen puolesta. Herran mielisuosio on tämän näkymättömissä olleen rukousarmeijan yllä, ja nyt Hän haluaa liittää rukoilijat yhteen rakentamaan rukousmuuria Suomen ympärille Raamatussa olevan Nehemian antaman kehoituksen mukaan.

Katso tästä lisätietoa Muurinaukossa-rukousarmeijasta/ Mer information om bönearmén i följande videon, tolkat till svenska.

Maakuntien rukoilijat nousevat rukousmuurille vartioon vuoroviikoin. Rukousviikko alkaa aina maanantaiamuna ja päättyy sunnuntai-iltana. Suomi on jaettu 12 maakuntaan kuten oheisessa kartassa.

paikkakuntien_kartta

Löydät oman maakuntasi vastuuviikot tästä:Muurinaukossa_maakuntien vastuuviikot 2019

Rukoilemme Suomen ja Israelin puolesta

Rukous Suomen puolesta on aina rukousta myös Israelin puolesta. (1. Moos. 12:3)

Rukousvuorossa olevan maakunnan rukoilijolle lähetetään rukousviikon alussa sähköposti, jossa on rukousaiheet tulevaksi viikoksi. Mukana on myös edellisinä viikkoina rukoilleiden maakuntien Herralta saamat viestit.

Äkilliset rukoustilanteet ja tarpeet

Äkillisiä rukoustilanteita varten sofar hälyttää kaikki rukoilijat rukoilemaan. Silloin lähetämme rukouskehotuksen kaikkien maakuntien rukoilijoille. Näin käytämme joukkovoimaa, jonka tehosta Raamattu antaa huikeita lupauksia:

Viisi teistä ajaa pakoon sata, ja sata teistä ajaa pakoon kymmenentuhatta! (5. Moos. 26:8)

Voiman lähde on Jeesuksen voitto Golgatalla, ja voitto on jo saatu.

Palaute rukousviikon jälkeen

Voit lähettää rukousviikon jälkeisenä maanantaina vapaamuotoisen yhteenvedon rukousviikon kokemuksista osoitteeseen marita.rautio (ät) tv7.fi. Kerro myös mahdolliset uudet ajankohtaiset rukousaiheet ja Pyhän Hengen antamat ilmestykset tai sanomat, jotta voimme jakaa ne seuraavaan rukousvuorossa olevaan maakuntaan rukoiltavaksi. Näin saamme voittoja isoissakin asioissa.

Kuinka liityn Muurinaukossa – rukousarmeijaan?

Ilmoittaudu itse tai ilmoita rukousryhmäsi mukaan Muurinaukkkoon alla olevalla ilmoittatumislomakkeella tai lähettämällä sähköpostia rukouskoordinaattori Marita Rautiolle, marita.rautio (ät) tv7.fi

Yhteys toisiin rukoilijoihin

Jos yhteystietosi saa pyydettäessä antaa muille maakuntasi rukoilijoille, merkitse rasti ilmoittautumislomakken kohtaan: Yhteystietoni saa antaa muille saman rukousviikon esirukoilijoille. Näin sinuun voidaan olla yhteydessä maakunnassasi järjestettävistä muista rukoustapahtumista kuten rukousilloista tai puhelinrukousketjuista.

Alla ilmoittautumislomake.








(mm. mahdolliset jo tiedossa olevat rukoustapahtumat ko. viikolla)
Yhteystietoni saa antaa muille saman rukousviikon esirukoilijoille

Huom! Lomakkeen tietoja käytetään vain Muurinaukossa-rukousarmeijaan liittyvään yhteydenpitoon.

  • Perusasioita

    Moni seurasi huolissaan Suomen uuden hallituksen muotoutumista. Sekavalta näytti. Vieläkö Jumalalle on tilaa suomalaisten elämässä? Juuri nyt on hyvä muistuttaa mieleen muutama perusasia.
    Yksi: Jumala hallitsee!
    Kaksi: Jumala on delegoinut auktoriteettiaan maan päällä uskoville.
    Kolme: Sanalla on luova voima. Kun rukoilijat rukoilevat hengessä ja totuudessa, asiat muuttuvat.
    Neljä: Usko on sen näkemistä, mikä ei näy.

    Mitä tämä tarkoittaa rukoilijoille nyt? Se tarkoittaa, että jatkamme rukousta Suomen päättäjien, hallituksen ja eduskunnan puolesta niin kuin ennenkin. Jumala hallitsi ennen eduskuntavaaleja ja hallitsee sen jälkeen. Itse asiassa Jumala puhuikin rukouksessa ennen vaaleja: ”Nostakaa edustajien käsiä vaalien jälkeenkin. Minä teen enemmän! Näkyvä tulos ei ole lopullinen. Minä käännän monen edustajan minun puoleeni kun heidän puolestaan rukoillaan.”

    Koska uutta ei rakenneta tyhjiöön, uuden rakentaminen ja rakentuminen on myös vanhan purkamista. Väärien rakenteiden purku tuo hetkellisesti sekaannusta, myllerrystä ja purkurojun pölyä. Ikävännäköistä purkujätettä tulee näkyviin. Tässä vaiheessa usko on tarpeen, jotta voi ymmärtää median välittämän sekavan tilanteen olevan olennainen osa projektia – merkittävä osa Jumalan rukousvastausta!

    Uuden rakennuksen piirustukset ovat jo valmiina Jumalan suunnittelupöydällä.

    Rakennustyötä pyrkivät kuitenkin vastavoimat varmasti häiritsemään, kuten kävi Nehemian aikanakin kun Jerusalemin ympärille rakennettiin suojamuuria. Tuttuun tapaan vihollinen pelotteli, valehteli ja uhkaili. Epäusko ja toivottomuus alkoi vallata kansaa. Nehemia ei säikähtänyt, vaan lisäsi vartijoita ja rohkaisi muurinrakentajia, sekä asetti päälliköt kansan tueksi. Nehemian kirjassa kerrotaan myös, että puolet palvelijoista teki työtä ja puolet oli varustautunut erilaisin asein. Nehemiasta voimme mekin ottaa oppia: tiivistetään rukousvartioita edelleen niin, että Suomen yhteiskuntaa rakentavat voivat keskittyä työhönsä. Uskotaan siihen, mitä rukoilemme. Nähdään se, mikä ei vielä näy.

    Jumala on kutsunut esiin Muurinaukossa-rukousarmeijan raivaamaan esteitä Hänen hallintavallaltaan Suomessa. Rukousarmeijalla on taivaallinen kutsu ja tehtävä. Se on paluuta alkuseurakunnan rukousyhteyteen, joka sai rukouspaikat vapisemaan. Rukousarmeijalla – ja kaikilla esirukoilijoilla – on riittävä varustus tuomaan voitto jokaiseen rukoustaisteluun, mihin Herra meitä kutsuu. Toimeksianto on yksinkertainen ja selkeä. Rukoile ja usko jo saaneesi! Kiitos Herralle Suomen ennalleenasettamisesta!

    Kesälukemistoksi suosittelen seuraavia Raamatun lukuja:
    2. Moos. 14:13-31
    Tuom. 6-7
    Nehemia 4
    Heprealaiskirje 11

    Sama Jumala toimii tänäänkin!
    Marita Rautio
    Muurinaukossa-rukousarmeijan koordinaattori

    Kolumni on julkaistu TV7 Ystävälehdessä 3/2019.

  • Nouse siis ja mene

    ”Jokaisen paikan, johon te jalkanne astutte, minä annan teille, niinkuin olen Moosekselle puhunut”. Joos. 1:3

    Kun Herra rohkaisi Joosuaa menemään Israelin kansan kanssa Jordanin yli Luvattuun maahan, Hän antoi myös huimia lupauksia. Alueen merkitseminen omaksi vain kävelemällä – kuulostaa aika kohtuulliselta! Kävelylle israelilaisia innosti myös se, että edes tulviva joki ei ollut esteenä, vaan Herra patosi vedet kävelyreitiltä.

    Ensimmäinen operaatio Luvatussa maassa oli Jerikon valtaus. Sitä edelsi seitsemän kävelykierrosta kaupungin ympäri, jonka jälkeen sofarit soivat ja muuri luhistui.

    Sama toimintatapa on toiminut historiassa useita kertoja senkin jälkeen. Maan valtaaminen Jumalan valtakunnan hallintaan on kesken. Jumala on kehottanut rukoilijoita kiertämään strategisia paikkoja seitsemän kertaa, ja vihollisen muurit ovat sortuneet. Niin tapahtui esimerkiksi muutama vuosi ennen Neuvostoliiton romahtamista, kun esirukoilijat kiersivät Kremlin Moskovassa seitsemän kertaa julistaen: ”Päästä minun kansani!” Koko Neuvostoliitto lakkasi olemasta, ja juutalaiset pääsivät vapaasti muuttamaan Israeliin.

    – ”Kyllä mekin valtaisimme maata, jos se olisi noin helppoa!”
    – Niinkö? Eikö Jumala ole sama tänään kuin Joosuan aikoinakin?

    Rukouskävelyt ja -marssit ovat edelleen voimallinen ja muutosta tuova tapa rukoilla. Kävellessä rukouskohde konkretisoituu. Joskus Jumala kehottaa kulkemaan hiljaa (kuten Jerikon marssijat), joskus Hän antaa kehotuksen julistaa Raamatun sanaa (kuten Kremlissä).
    Kävellessä Pyhä Henki saattaa näyttää tarkemmin, minkälainen ongelma on kyseessä, ja antaa siitä lisää ilmestystietoa. Silloin voi täsmällisesti julistaa Jumalan voittoa juuri niihin asioihin ja käyttää Hengen miekkaa, Jumalan Sanaa.

    Kun sitten kyseinen alue tai toiminta on rukoillen vallattu Jumalalle, on vain ajan kysymys, milloin tilanne muuttuu näkyvästi!

    Tässä vinkkejä rukouskävelykohteista:
    -paikkakunnan kaupungintalo ja muut hallintorakennukset
    -koulut
    -kirkot ja seurakuntien kokoontumistilat
    -liikekeskukset

    Tänä vuonna Jumala kutsuu erityisesti marssimaan antisemitismin juurten katkaisemiseksi Suomessa. Sisäisen parannuksenteon merkkinä järjestetään paikkakunnilla Elämän marsseja, joiden alullepanijoina ja moottoreina ovat esirukoilijat.

    Mikä kohde sinun asuinympäristössäsi tarvitsee muutosta?

    Lähdetään!

    Marita Rautio
    Muurinaukossa-rukousarmeijan koordinaattori

    Kolumni on julkaistu Christina-lehdessä 3/2019.

  • "Tämä ei riitä!"

    Jumala kutsui minut rakentamaan Muurinaukossa-rukousarmeijaa kolmisen vuotta sitten TV7:n järjestämien kansallisten paasto- ja rukouspäivien yhteydessä. Jumala sanoi: ”Tämä ei riitä!”, ja antoi ohjeet kuinka rakentaa rukouksin suojamuuri Suomen ympärille paastopäivien väliseksi ajaksi.

    Kaksi vuotta myöhemmin Jumala sanoi taas: ”Tämä ei riitä!” Silloin Hän antoi kehotuksen tiivistää esirukoiljoiden yhteyttä maakunnissa ja aloittaa esirukoilijoista kertova ohjelma. Tiedän, että tulee vielä hetki, jolloin Jumala jälleen sanoo: ”Tämä ei riitä!”

    Ahdistaa! Onko Jumala kohtuuton, kun mikään ei riitä Hänelle? Eikö Hän näe, kuinka rukoussoturit entistä ahkerammin vartioivat omilla vuoroillaan? Eikö Hän huomaa niitä monia uusia esirukoilijoita, jotka ovat kuulleet kutsun ja liittyneet rukousarmeijaan? Pitäisikö jo luovuttaa, kun tavoitteet tuntuvat mahdottomilta?

    Vai…innostaako sittenkin? Koko toimeksianto on niin kohtuuton, että se on vapauttavaa! En pysty, mutta tahdon! Kyllä, tahdon! Tahdon olla mukana tässä lopunaikojen suuressa armeijassa, valtaamassa alaa pimeyden voimilta Hänen voimassaan ja Hänen johdollaan, yhdessä Muurinaukossa-rukousarmeijan kanssa!

    Tulkoon Hänen valtakuntansa!

    Ja Herra kuulee ja hymyilee. Näin on hyvä. Jos rukousarmeija rakentuisi omien mahdollisuuksiemme varaan, tulos jäisi kauas siitä, mitä Jumala tahtoo. Hän kokoaa omiaan nyt sellaiseen voimannäytökseen, että helvetin portit vapisevat.

    Jumala tekee Suomessa syvää puhdistustyötään. Hän ravistelee nykyisiä rakenteita, hengellisiä ja yhteiskunnallisia. Samaan aikaan maasta jo versoaa uutta (katso tarkasti niin näet).

    Kuinka monta kertaa olenkaan lukenut Raamatun kertomusta Israelin kansan lähdöstä Egyptistä! Jotain samankaltaista on ilmassa nyt. Suomen kansaa valmistetaan vapautukseen, samalla kun yhteiskuntaa, ”Egyptiä”, vaivataan monilla koettelemuksilla. Kuinka vähän Israelin kansa Egyptissä ymmärsikään, mistä on kyse. He tekivät mitä käskettiin, sivelivät ovenpielet iisopilla ja söivät paistetun karitsan kokonaisena lähtöyönä – ja tie vapauteen avautui.

    Innostus nousee sisimmässäni – sama Jumala toimii tänäänkin! Ja hiljaa kuulen korvissani jälleen tutun äänen: ”Tämä ei riitä…”

    Kuulemisiin!

    Marita

    Kolumni on julkaistu Christina-lehdessä 2/2019

Näytä kaikki

Muurinaukossa -esirukoilijoiden tv-ohjelman tarkoitus on edelleen vahvistaa Muurinaukossa-rukousarmeijaa. Muurinaukossa tullaan näkyväksi, ja tv-ohjelman kautta saamme nähdä, kuinka Jumalan voima toimii usein hyvin erilaisissa, joskus varsin vaatimattomissakin puitteissa. Tv-ohjelma haluaa rohkaista ja vahvistaa rukousarmeijaa. Rukoilijat voivat liittyä kotonaan tv-ohjelmien rukouskokouksiin ja olla vahvistuksena rukouksessa. Siten he voivat saada myös laajempaa kuvaa Suomen rukousaiheista, ja rohkaistua siitä, miten moninaista rukous on.

Muurinaukossa-tv-ohjelmissa tavataan maakuntien rukoilijoita ja rukousryhmiä eri puolilla Suomea, sekä liitytään erilaisiin rukoustapahtumiin.

Rukouskoordinaattori Marita Rautio luotsaa tv-ohjelmia ja kertoo myös ajankohtaisia ja profeetallisia näkymiä. Pääset katsomaan sarjan jaksoja tästä linkistä.

Kansallinen paasto- ja rukouspäivä joka toinen kuukausi

Joka toinen kuukausi rukoilijat kokoontuvat yhteen kansallisena paasto- ja rukouspäivänä TV7:n lähettämän suoran rukousohjelman yhteydessä. Ohjelmassa kuulemme terveisiä maakuntien rukoilijoilta, ja rukoilijat voivat myös lähettää tv:n välityksellä esirukouksia koko suuren rukoilijajoukon rukoiltavaksi. Voit lukea lisää paasto- ja rukouspäivistä täällä.

Nähdään rukousmuurilla!

Marita Rautio
Rukouskoordinaattori / Muurinaukossa
marita.rautio (ät) tv7.fi
P. 050 569 7377

Marita ja sofar

På kartan här invid har Finland delats in i 12 områden som ungefär motsvarar landskapsgränserna.

paikkakuntien_kartta

Kartan visar när landskapen har böneansvar under en 12 veckors period. Klicka på kartan för att se den i större format. Böneveckorna för de olika landskapen finns angivna för hela 2018. Du ser här : Muurinaukossa_maakuntien vastuuviikot 2019 — tyvärr endast på finska – vilka böneveckor ditt landskap ansvarar för.

 

Hur går vi med i bönefronten?

Böneveckan inleds på måndagmorgon och slutar på söndagkväll. Anmäl dig eller din bönegrupp till TV7:s koordinator för ”Muurinaukossa” -bönearmén Marita Rautio antingen via anmälningsblanketten (nedan) eller per epost ( marita.rautio (ät) tv7.fi ).

Böneämnen

Vi skickar veckans böneämnen till alla som anmält sig per e-post i början på veckan. I en bilaga finns uppdaterade böneämnen som det är bra att särskilt lyfta upp i bön – om Anden så leder. Böneämnena sänds åtminstone tills vidare ut på finska, men hjälp med översättningen kan ordnas vid behov.

Bönesamlingar och kontakt med andra bedjare

Bedjarna kan vara i kontakt sinsemellan om de ger oss lov att ge kontaktuppgifter till andra samma veckors bedjare (se anmälningsblankett och kryssa beträffande ruta). De kan även ordna gemensamma bönesamlingar, 24/7-bön, telefonkedjor och så vidare.

Anmäl om bönesamlingar till (marita.rautio (ät) tv7.fi), så kan vi informera om dem på våra nätsidor i samband med böneveckorna.

Rapportering: Vad har Gud talat er?

Skicka en fritt formulerad rapport om erfarenheter under böneveckan till ( marita.rautio (ät) tv7.fi ) måndagen därpå. Berätta också om nya aktuella böneämnen och budskap som den Helige Ande gett. Nya böneämnen och budskap sänds vidare i början på veckan till följande landskap som fortsätter att be för dem i sin tur. På så sätt får vi segrar också i större saker.

Mer information

Kontakta koordinatorn för bönearmén Marita Rautio, på finska eller svenska:
e-post: marita.rautio (ät) tv7.fi
tfn 050 569 7377

Anmälning

Anmäl dina uppgifter: namn, address, postnummer, ort, tel.nr., och e-post till: marita.rautio@tv7.fi eller fyll i anmälningsblanketten ovan på sidan.

Om du anmäler din bönegrupp eller församling, skriv även namnet och adressen om dessa.