Yhteisessä rukouksessa yhteisten päämäärien puolesta on voima, jota helvetin portitkaan eivät voi kestää. Muurinaukossa on kansallinen rukousarmeija, jota Herra Sebaot Pyhän Henkensä kautta johtaa.

Näky Suomen sofarista

”Työ on suuri ja laaja, ja me olemme muurilla hajallamme, kaukana toisistamme. Missä kuulette torven soivan, sinne kokoontukaa meidän luoksemme. Meidän Jumalamme sotii meidän puolestamme.” Neh. 4:19-20

Vuoden 2015 lopulla Herra kutsui TV7:ää olemaan Suomen sofar, joka kutsuu rukoilijoita yhteiseen rukousrintamaan. Herra on nähnyt ne lukemattomat, uskolliset esirukoilijat, joista monet yksin tai pieninä ryhminä ovat vuosia rukoilleet Suomen puolesta. Herran mielisuosio on tämän näkymättömissä olleen rukousarmeijan yllä, ja nyt Hän haluaa liittää rukoilijat yhteen rakentamaan rukousmuuria Suomen ympärille Raamatussa olevan Nehemian antaman kehoituksen mukaan.

Katso tästä lisätietoa Muurinaukossa-rukousarmeijasta/ Mer information om bönearmén i följande videon, tolkat till svenska.

Maakuntien rukoilijat nousevat rukousmuurille vartioon vuoroviikoin. Rukousviikko alkaa aina maanantaiamuna ja päättyy sunnuntai-iltana. Suomi on jaettu 12 maakuntaan kuten oheisessa kartassa.

paikkakuntien_kartta

Löydät oman maakuntasi vastuuviikot tästä: Muurinaukossa_maakuntien vastuuviikot 2020

Rukoilemme Suomen ja Israelin puolesta

Rukous Suomen puolesta on aina rukousta myös Israelin puolesta. (1. Moos. 12:3)

Rukousvuorossa olevan maakunnan rukoilijolle lähetetään rukousviikon alussa sähköposti, jossa on rukousaiheet tulevaksi viikoksi. Mukana on myös edellisinä viikkoina rukoilleiden maakuntien Herralta saamat viestit.

Äkilliset rukoustilanteet ja tarpeet

Äkillisiä rukoustilanteita varten sofar hälyttää kaikki rukoilijat rukoilemaan. Silloin lähetämme rukouskehotuksen kaikkien maakuntien rukoilijoille. Näin käytämme joukkovoimaa, jonka tehosta Raamattu antaa huikeita lupauksia:

Viisi teistä ajaa pakoon sata, ja sata teistä ajaa pakoon kymmenentuhatta! (5. Moos. 26:8)

Voiman lähde on Jeesuksen voitto Golgatalla, ja voitto on jo saatu.

Palaute rukousviikon jälkeen

Voit lähettää rukousviikon jälkeisenä maanantaina vapaamuotoisen yhteenvedon rukousviikon kokemuksista osoitteeseen marita.rautio (ät) tv7.fi. Kerro myös mahdolliset uudet ajankohtaiset rukousaiheet ja Pyhän Hengen antamat ilmestykset tai sanomat, jotta voimme jakaa ne seuraavaan rukousvuorossa olevaan maakuntaan rukoiltavaksi. Näin saamme voittoja isoissakin asioissa.

Kuinka liityn Muurinaukossa – rukousarmeijaan?

Ilmoittaudu itse tai ilmoita rukousryhmäsi mukaan Muurinaukkkoon alla olevalla ilmoittatumislomakkeella tai lähettämällä sähköpostia rukouskoordinaattori Marita Rautiolle, marita.rautio (ät) tv7.fi

Yhteys toisiin rukoilijoihin

Jos yhteystietosi saa pyydettäessä antaa muille maakuntasi rukoilijoille, merkitse rasti ilmoittautumislomakken kohtaan: Yhteystietoni saa antaa muille saman rukousviikon esirukoilijoille. Näin sinuun voidaan olla yhteydessä maakunnassasi järjestettävistä muista rukoustapahtumista kuten rukousilloista tai puhelinrukousketjuista.

Alla ilmoittautumislomake.








(mm. mahdolliset jo tiedossa olevat rukoustapahtumat ko. viikolla)
Yhteystietoni saa antaa muille saman rukousviikon esirukoilijoille

Huom! Lomakkeen tietoja käytetään vain Muurinaukossa-rukousarmeijaan liittyvään yhteydenpitoon.

  • Daavidin poika

    Daavidin Poika, armahda minua!

    Päivä pimenee. Valoisan aika lyhenee.

    Pakkanen kuuraa jo maaperää ja pihakeinun pintaa. Routa saa maan kovettumaan, ja ihmiskeho jännittyy kylmästä.

    Maailmalta tulvii huonoja uutisia. Uskovaa viedään yhä ahtaammalle paikalle. Sanan- ja uskonvapaus ovat uhattuna Suomessakin. Mihin suuntaan täällä pääsee vielä vapaasti kulkemaan ilman sakon tai rangaistuksen uhkaa?

    Pimeän aika saavuttaa kohta kuitenkin lakipisteensä. Sitten se vähenee, menettää tehonsa, hiipuu taka-alalle. Valo valtaa taas tilaa. Lämpö hiipii kehoon, sieluun ja mieleen.

    Jumala antaa tulevaisuuden ja toivon. Aina.

    Jeshua kulki Jerikon seudulla, kun kohtasi tiellä kerjäläisen. Bartimaios oli luultavasti viettänyt koko ikänsä tuolla paikkakunnalla. Hän elätti itseään päivästä toiseen kerjäten. Koska hän oli sokea, ei hän voinut tehdä työtä elääkseen. Kukaan ei kiinnittänyt häneen huomiota. Hän eli yhteiskunnan ulkopuolella, marginaalissa. Monien mielestä vieläpä kirotussa kaupungissa. Jeriko.

    Israelin Jumala oli vuosisatoja aiemmin romahduttanut tuon ennen niin mahtavan kaupungin muurit ja antanut Joosuan joukkoineen vallata sen. Sen jälkeen kaupunki oli kuin muisto entisestään.

    Oliko Bartimaios saanut kenties osansa kaupunkia aikanaan kohdanneesta tuomiosta? Oliko hän ”saanut mitä oli ansainnut?”.

    Bartimaios oli sokea, kerjäläinen, köyhä, yksinäinen, muiden hylkäämä. Hän eli pimeydessä, muiden pilkan kohteena.

    Mutta jostain pilkahtaa valo. Toivo. Usko.

    Se on usko. Sokean usko.

    Kun hän kuulee, että tiellä kulkee Nasaretista kotoisin oleva puuseppä, hän huutaa:

    ”Daavidin Poika, armahda minua!”

    Monet nuhtelevat häntä saadakseen hänet vaikenemaan, mutta hän huutaa vielä kovemmin: ”Daavidin Poika, armahda minua!” (Mark. 10:47-48)

    Mikä usko tällä sokealla miehellä onkaan. Edes näkevät eivät näe Häntä. He eivät näe, että tässä on profeettojen ja Pyhien Kirjoitusten ennustama Daavidin Poika. Israelin Messias. Koko maailman Vapahtaja.

    Mutta Bartimaios näkee. Hän huutaa pimeydestä Herraansa, ja tämä vastaa.

    Bartimaios heittää kerjäläisen viittansa yltään, ja astuu uskossa eteenpäin. Hän kävelee pimeässä kohti Herraansa. Jeshua kysyy: ”Mitä tahdot minun tekevän sinulle?”

    Bartimaios pyytää näkökykyään takaisin.

    Ja hänen Herransa vastaa pyyntöön.

    ”Mene, uskosi on pelastanut sinut.”

    Mikä usko tällä sokealla onkaan. Hän näkee sen, mitä kirjanoppineet eivät näe Kirjoituksista.

    Siitä alkaa Jeshuan toiminta Jerusalemissa. Hän kääntää kasvonsa kohti kaupunkia, ja vaeltaa opetuslapsineen Jerusalemiin. Sana kertoo, että Bartimaios seurasi Jeshuaa tiellä (Mark. 10:52). Vähän tuon jälkeen Jerusalemissa kaikuivat sanat ”Hoosianna! Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä!” (Mark 11:9).

    Tulkoon myrsky ja mylväys. Tulkoon pimeys ja ahdistus. Pimeys ei voita. Sen keskellä me saamme uskossa kutsua Herraamme, ja Hän vastaa.

    Suomen rukousarmeija vahvistuu ja tiivistää rivejään. Maailma ympärillä pimenee, mutta jostain pilkahtaa valo. Toivo. Usko.

    Se on Jeshuan usko.

    Siunattu olkoon Hän, joka tulee Herran nimessä!

    Markus Nurmesniemi

  • Aika purkaa ja aika rakentaa

    Horjuvien perustusten päälle ei rukousmuuriakaan kannata rakentaa. Siunausta ei Suomelle kannata rukoilla kansan eläessä Jumalan tahdon vastaisesti. Silloin on rukoiltava, että Jumalasta tulee jälleen kansamme Herra, ja suostumme hänen tahtoonsa. Monenlaiset myllerrykset ja sekavuus koko yhteiskunnassa onkin ehkä Jumalan vetoapua – hän on viime aikoina sallinut vaiettujen ja vääristeltyjen asioiden tulla valoon, koskivat ne sitten historian tapahtumia tai johtoasemissa olevien ihmisten väärinkäytöksiä. Vaikka totuus vapauttaa, ei ole kuitenkaan helppoa luopua kunniakkaista uskomuksista vaikkapa Suomen sotien aikaisista tapahtumista. Emme ehkä olleetkaan se kirkasotsainen sankarikansa, mitä kuvaa noista ajoista on tähän asti tarjottu. Jumala horjuttaa itse rakennettua kansallista identiteettiämme. Kun osallistumme purkutöihin tekemällä parannusta, rakentuu hetkessä rukousmuurin vankka perustus: ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus” (1. Kor. 3:11). Alkaa uuden, Jumalan Suomelle antaman kansallisen identiteetin rakentaminen – rukouksin ja töin.

    Kävimme mieheni kanssa Gdanskissa Puolassa. Siellä muisteltiin, kuinka 80 vuotta sitten kaupungissa ”laivastovierailulla” ollut saksalainen taistelulaiva Schleswig-Holstein avasi tulen puolalaista varuskuntaa vastaan ja siten aloitti toisen maailmansodan. Maailmansodan museossa ja Stutthofin keskitysleirillä kaupungin ulkopuolella korostui puolalaisten asema sodan uhreina. Se on mitä suuremmassa määrin totta, mutta koimme, että puolalaistenkin identiteetti voi eheytyä vasta kun he ottavat koko vastuun osallisuudestaan holokaustiin. Kipu sydämissämme synnytti esirukousta Puolan ja koko Euroopan puolesta. Jumalan kutsusta kävimme vielä rukoilemassa rauhaa ja ennalleenasettamista Puolan ja Venäjän (Kaliningradin) rajalla.

    Nehemian aikaankin muurin rakentamisessa syntyvän purkuroinan kantaminen väsytti (Neh 4:17) muurinrakentajia. He eivät silti hellittäneet. Emmehän hellitä mekään.
    Työn raskaudesta ja muista vaikeuksista huolimatta Jerusalemin muurin rakentaminen sujui varsin nopeasti, valmista tuli 52 päivässä (Neh. 6:15).


    Pyyhkäise siis hiki otsaltasi ja purkupöly silmistäsi. Jatketaan työtä entistä suuremmalla tarmolla. Valmista tulee pian ja juhlat voivat alkaa!

     

    Terveiset rakennustyömaalta

    Marita Rautio

  • Muista Moosesta!

    Kun Israelin kansa huusi Jumalaa vapauttamaan Egyptin orjuudesta, Jumala kuuli kansan huudon ja vastasi. Ei kuitenkaan niin kuin kansa ehkä olisi toivonut. Jumala ei astunut alas taivaasta ja alkanut voimallaan viedä kansaa Luvattuun maahan. Ei, vaan Jumala kutsui Mooseksen. Kansa sai vielä pitkään rukoilla Jumalaa, ennenkuin Mooseksen nelikymmenvuotinen koulutuskausi oli päättynyt. Mooseskin oli jo asettunut rauhalliseen perhe-elämään paettuaan Egyptin hovista Midianin maahan. Hän toimi appensa lammaspaimenena kuljeskellen erämaan rauhassa.

    Sitten tuli päivä, jolloin Mooses kohtasi Jumalan palavassa pensaassa. Jumala kutsui Mooseksen lähtemään faraon luo ja viemään Israel pois orjuudesta. Sillä hetkellä Mooses havahtui ja alkoivat estelyt. – ”Mikä minä olen?” Mooses kääntää katseensa itseensä ja omiin kykyihinsä, vain hetkeä sen jälkeen kun Jumala on ilmoittanut hänelle itsensä ja pyhyytensä.

    – ”Entä jos he eivät usko eivätkä kuuntele minua?” Kovin tuttua! Jumalahan vastaa tuloksista, palvelijan osa on tehdä se mitä käsketään.

    – ”En ole puhetaitoinen”. Niin sanoo mies, joka on saanut parasta Egyptin tarjoamaa opetusta ja oli tunnettu voimallisista sanoistaan! Oliko Jumalan kohtaaminen saanut Mooseksen ymmärtämään, etteivät Egyptin parhaatkaan taidot riittäneet Jumalan antamaan tehtävään? Mekin voimme päästää irti sisäisistä äänistä, jotka huutavat omaa riittämättömyyttämme kun Jumala kutsuu.

    Ja lopulta: ”Etkö voisi lähettää jonkun muun?” Silloin Jumala vihastui. Jumala ymmärsi Moosesta ja kärsivällisesti vastasi tämän estelyihin, mutta pani pisteen niille.

    Moni Muurinaukossa-rukoilija voi varmasti samaistua Moosekseen. Jumalan kutsu järkyttää omassa hallinnassa olevaa elämää. Annettu tehtävä on ihmistä suurempi. On kipeää joutua vastatusten sen tosiasian kanssa, että en ole millään tavalla pätevä, mutta silti kutsuttu.

    Mooses esitti Jumalalle vielä yhden kysymyksen: ” Kenen nimessä tulen?” Siinä on ratkaisu!

    ”Jumala vastasi Moosekselle: ’Minä Olen Se Joka Olen’. Hän sanoi vielä: ”Sano israelilaisille: ’Minä Olen’ lähetti minut teidän luoksenne. Jumala sanoi vielä Moosekselle: ’Sano israelilaisille: HERRA, teidän isienne Jumala, Abrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala lähetti minut teidän luoksenne.’ Tämä on minun nimeni ikuisesti, ja tällä nimellä minut muistettakoon sukupolvesta sukupolveen’.” 2. Moos. 3:14-15

    Jumalan nimi, JHVH, on paras suositus. Kun Hän lähettää, ei muita suosituksia tarvita.

    Suuri Jumalan palvelija, profeetta ja kansan johtaja Mooseskin lähti sen nimen varassa.

    Muista Moosesta, kun epäilykset valtaavat Jumalan kutsuessa!

     

    Israelin Jumalan JHVH:n nimessä,

    Marita Rautio

     

    Kolumni on julkaistu Christina-lehdessä 4/2019

Näytä kaikki

Muurinaukossa -esirukoilijoiden tv-ohjelman tarkoitus on edelleen vahvistaa Muurinaukossa-rukousarmeijaa. Muurinaukossa tullaan näkyväksi, ja tv-ohjelman kautta saamme nähdä, kuinka Jumalan voima toimii usein hyvin erilaisissa, joskus varsin vaatimattomissakin puitteissa. Tv-ohjelma haluaa rohkaista ja vahvistaa rukousarmeijaa. Rukoilijat voivat liittyä kotonaan tv-ohjelmien rukouskokouksiin ja olla vahvistuksena rukouksessa. Siten he voivat saada myös laajempaa kuvaa Suomen rukousaiheista, ja rohkaistua siitä, miten moninaista rukous on.

Muurinaukossa-tv-ohjelmissa tavataan maakuntien rukoilijoita ja rukousryhmiä eri puolilla Suomea, sekä liitytään erilaisiin rukoustapahtumiin.

Rukouskoordinaattori Marita Rautio luotsaa tv-ohjelmia ja kertoo myös ajankohtaisia ja profeetallisia näkymiä. Pääset katsomaan sarjan jaksoja tästä linkistä.

Kansallinen paasto- ja rukouspäivä joka toinen kuukausi

Joka toinen kuukausi rukoilijat kokoontuvat yhteen kansallisena paasto- ja rukouspäivänä TV7:n lähettämän suoran rukousohjelman yhteydessä. Ohjelmassa kuulemme terveisiä maakuntien rukoilijoilta, ja rukoilijat voivat myös lähettää tv:n välityksellä esirukouksia koko suuren rukoilijajoukon rukoiltavaksi. Voit lukea lisää paasto- ja rukouspäivistä täällä.

Nähdään rukousmuurilla!

Marita Rautio
Rukouskoordinaattori / Muurinaukossa
marita.rautio (ät) tv7.fi
P. 050 569 7377

Marita ja sofar

På kartan här invid har Finland delats in i 12 områden som ungefär motsvarar landskapsgränserna.

paikkakuntien_kartta

Kartan visar när landskapen har böneansvar under en 12 veckors period. Klicka på kartan för att se den i större format. Böneveckorna för de olika landskapen finns angivna för hela 2018. Du ser här : Muurinaukossa_maakuntien vastuuviikot 2019 — tyvärr endast på finska – vilka böneveckor ditt landskap ansvarar för.

 

Hur går vi med i bönefronten?

Böneveckan inleds på måndagmorgon och slutar på söndagkväll. Anmäl dig eller din bönegrupp till TV7:s koordinator för ”Muurinaukossa” -bönearmén Marita Rautio antingen via anmälningsblanketten (nedan) eller per epost ( marita.rautio (ät) tv7.fi ).

Böneämnen

Vi skickar veckans böneämnen till alla som anmält sig per e-post i början på veckan. I en bilaga finns uppdaterade böneämnen som det är bra att särskilt lyfta upp i bön – om Anden så leder. Böneämnena sänds åtminstone tills vidare ut på finska, men hjälp med översättningen kan ordnas vid behov.

Bönesamlingar och kontakt med andra bedjare

Bedjarna kan vara i kontakt sinsemellan om de ger oss lov att ge kontaktuppgifter till andra samma veckors bedjare (se anmälningsblankett och kryssa beträffande ruta). De kan även ordna gemensamma bönesamlingar, 24/7-bön, telefonkedjor och så vidare.

Anmäl om bönesamlingar till (marita.rautio (ät) tv7.fi), så kan vi informera om dem på våra nätsidor i samband med böneveckorna.

Rapportering: Vad har Gud talat er?

Skicka en fritt formulerad rapport om erfarenheter under böneveckan till ( marita.rautio (ät) tv7.fi ) måndagen därpå. Berätta också om nya aktuella böneämnen och budskap som den Helige Ande gett. Nya böneämnen och budskap sänds vidare i början på veckan till följande landskap som fortsätter att be för dem i sin tur. På så sätt får vi segrar också i större saker.

Mer information

Kontakta koordinatorn för bönearmén Marita Rautio, på finska eller svenska:
e-post: marita.rautio (ät) tv7.fi
tfn 050 569 7377

Anmälning

Anmäl dina uppgifter: namn, address, postnummer, ort, tel.nr., och e-post till: marita.rautio@tv7.fi eller fyll i anmälningsblanketten ovan på sidan.

Om du anmäler din bönegrupp eller församling, skriv även namnet och adressen om dessa.