Jeesuksella on sinulle sanottavaa

image

On toinen pääsiäispäivä, lunta sataa eikä ulos tee mieli. Koska pääsiäinen tuli aikaisin tänä vuonna, se jäi talven jalkoihin. Pääsiäisen sanomaan talvinen sää ei vaikuttanut. Jeesuksen hauta on tyhjä ja ylösnousemus on tapahtunut. Luonto sai valkean puhtaan vaipan. Rukoilen, että Jeesuksen veri pesisi myös minun sydämeni puhtaan valkoiseksi. Puhalla Hengen tuuli ja herätä nukkuva kansa. Jeesus on antanut yli 2 000 vuotta sitten lähetyskäskyn, ja sen vuoksi myös TV7:n kanavat ovat olemassa. Tänäkin pääsiäisenä erikielisiltä kanaviltamme julistettiin, että Jeesuksen veren kautta on jokaisella syntinsä tunnustavalla ja maailmaan eksyneellä tie auki Isän kotiin.

Maria itki avonaisen haudan äärellä: ”Missä on Jeesus?” On aikoja, jolloin itse kukin meistä itkee omien hautojemme, tapahtumien ja menetystemme äärellä: ”Missä on Jeesus?” Kuuleeko Hän ja auttaako Hän? Minua kosketti toisen pääsiäispäivän elokuva Maria Magdalenasta. Siinä tuli niin kauniisti esille Jeesuksen rakkaus ja apu niille ihmisille, joita hän tapasi. Sama Jeesus on kanssani tänään. Hän katsoo minua hellästi ja kysyy: Miksi itket?” Saan kertoa suruni ja iloni Hänelle ja uskoa, että Hän kuulee, vaikka en näe Häntä.

Jeesus vapautti Marian monista pahoista hengistä. Kiitollisena tästä Maria seurasi Jeesusta ja palveli Häntä. Tämä kosketti minua myös ja tiedostan, että Jeesus toivoo ja haluaa myös minulta sitä, että kiitän ja palvelen Häntä. ”On ilo veisata Jeesuksesta, sielujen suuresta paimenesta. Ja kiittää armoaan hyvyyttään, kun meidät osti hän verellään.” Paras palvelus Herralle on istua Jeesuksen jalkojen juuressa ja kuunnella, mitä Hänellä on minulle sanottavana. Tuntuu, että aina on kiire ja hoppu johonkin. Jäämme paljosta vaille kiiruhtaessamme tehtävästä toiseen. Jeesuksella olisi niin paljon sanottavaa meille. Joskus meidät pysäytetään, jotta voisimme kuulla Jumalan puhetta. Pysähtyminen voi tulla aivan kuin painaisi äkisti jarrut pohjaan. Tuli punainen valo! Siihen putoavat työrukkaset ja jää kokouksiin meno. Näin on käynyt minulle ja monelle muulle, jonka tunnen. Useat puhuvat jatkoajasta ja haluavat palvella Jumalaa lopun ikänsä. Monet onnettomuudet ja sairaudet ovat kääntyneet siunaukseksi, kun Jumala saa tulla näihin vaikeisiin hetkiin ja aikoihin mukaan. Elämämme on arvokas ja ainutlaatuinen. Elämme vain hetken täällä ja tämä elämä on vain ikuisuutta varten. Toivottavasti elämämme on valmistautumista iankaikkisuuteen Jumalan luona.

Olimme kiirastorstaina käymässä Uppsalassa, jossa allekirjoitimme vuokrasopimuksen studion rakentamista varten. Sää oli kaunis ja keväinen. Talo on uusi ja sinne voimme rakentaa alakertaan studion ja yläkertaan toimistotilat. Kiersin talon ja rukoilin sen Jumalan valtakunnan käyttöön. Martti voiteli talon nurkat, ja sisätilat julistimme Jeesuksen veren suojaan. Siellä tuli mieleen Raamatusta kohta, jossa sanotaan, että minne jalkanne astutte, se on oleva teidän ja siellä on oleva Jumalan siunaus. Jeesuksen veren turvassa mennään ja uskotaan, että evankeliumin työ menee eteenpäin myös Ruotsissa. Mielenkiintoisia avauksia eri seurakuntiin ja kristillisiin järjestöihin on saatu jo tähän mennessä.

Ruotsinkielinen Himlen TV7 -kanava täyttää tällä viikolla 5 vuotta. Jerusalemin studio täyttää 10 vuotta. Näin aika kulkee. Kukaan muu kuin me Martin kanssa ei todella tiedä, minkälainen on ollut kunkin kanavamme alku. Tämä on tie, jota olemme käyneet. Se on meille viitoitettu ja Jumala on antanut voimaa ja valaissut tietä askel askeleelta. Kauaksi emme ole nähneet, mutta tie on ollut turvallinen kulkea pyhien enkelien suojassa ja Pyhän Hengen johdatuksessa.

Minua siunaa tieto siitä, että viimeinen näky, jonka opetuslapset Herrastaan näkivät, olivat Vapahtajan haavoitetut kädet. Jeesus erkani opetuslapsistaan siunatessaan heitä. Tämä näky piirtyi varmasti heidän mieleensä loppuelämäksi. Siunaus onkin haavoitettujen käsien alla olemista. Saamme elää Jeesuksen siunaavien käsien alla, niiden suojassa. Hänen kätensä on kohotettu meidänkin yllemme, ei lyömään vaan siunaamaan.

***Kinneret Tours -matkatoimiston Susanna Kangas lähetti viestin, että yksi naismatkustajan paikka on vielä vapaana 16.4 alkavalla Israel-matkallamme. Vielä on paikka nopealle lähtijälle lähteä Israeliin rukoilemaan. Jos milloinkaan niin nyt se on aiheellista ja tarpeellista.***

Siionin vuorelta kutsunsa kuuluu, tulkaa. Siionin vuorelta äänensä kuuluu, rauhaa.
Siionin vuorella kohtaamme toisemme kerran. Siionin vuorella näemme itsensä Herran.

 

Mirja