Ihmeitä ja merkkejä matkan varrelta

image

Mietin sisäistä matkaani, jota teen Jumalan valtakunnan salaisuuksien tuntemiseen. Se on matka, joka päättyy vasta kotiportilla, kun Jeesus noutaa kotiin. Minä, joka olen uskovaisen kodin lapsi, olen ollut uskossa Jeesukseen koko ikäni. Usko on ollut välillä sellaista jokapäiväistä, ehkä tapakristillisyyttäkin. Kaipaus Jumalan syvempään tuntemiseen on ollut aina kuitenkin sydämeni syvin halu. Erikoisesti viime vuosien aikana olen saanut kokea Pyhän Hengen voimaa ja ihmeellistä, syvää rauhaa ja iloa. Pyhä Henki on antanut oivalluksia oikeiden ratkaisujen löytämiseksi.

Istuimme aamurukouksessa sohvalla ja Martti sai Pyhältä Hengeltä mieleensä näyn TV7-kanavien merkityksestä Israel-ohjelmien ja uutisten välittäjänä. Suomalaiset tukijat pääosin maksavat kaiken sen ohjelmavirran, joka Israelin studiolta tulee. Ohjelmamme ovat merkityksellisiä, koska mikään muu maailman maista ei ole perustanut sellaista studiota Jerusalemiin, joka välittää sieltä ohjelmaa joka arkipäivä. Ohjelmat lähetetään myös muualle maailmaan, ja tämän kaiken tukijamme maksavat. Uskon ja tiedän, että Jumala palkitsee siunauksillaan yksittäisiä tukijoita ja herätyksellä koko Suomea. Saimme Jaffa-kadulla sijaitsevaan JCS-rakennuksen korkeaan, kadunpuoleiseen ulkoseinään TV7-logon. Rakennuksessa sijaitsee studiomme. Tuntuu ihmeelliseltä, että Suomen pienen, kristillisen kanavan logo on keskellä Jerusalemia sijaitsevan kansainvälisen rakennuksen seinässä. Jumalan tiet ovat ihmeelliset ja tutkimattomat. Tämä näkymä, jonka Pyhä Henki Martille näytti, oli aivan huikea. Muistan, kun aloitimme TV7-kanavan rakentamisen, rukouksessa eräs henkilö sanoi meille, että jos tietäisitte, mitä tuleva on, ette uskaltaisi jatkaa kanavan valmistelua. Nyt jo tiedämme tien, jota olemme 14 vuotta kulkeneet, mutta tulevaa emme tiedä. Jumalan riippusillalla kun kävellään, on jokainen askel uskon askel. Se on luottamusta siihen, että riippusilta kantaa ja toinenkin pää sillan naruista on hyvin kiinnitetty ja kestää.

Katsoin TV7-kanavalta Rikotusta eheäksi -ohjelmaa, jossa muun muassa terapeutti, pastori Seppo Jokinen puhui. Hän kertoi, kuinka Jumala kutsui hänet mahdottomaan. Luottaen Jumalan mahdollisuuksiin hän uskalsi lähteä. Olen kokenut monta kertaa samanlaista riittämättömyyttä kutsun edessä, mutta luottamus Jumalaan on antanut rohkeutta lähteä eteenpäin. Tämä Christina-lehtikin on yksi viimeisimmistä haasteista. Niin kuin Seppo kertoi ohjelmassa, hän oli Jumalalle sanonut, ettei uskalla astua siihen uuteen, mihin Jumala kutsui. Jumala oli sanonut, että kyllä hän sen tietää, ettet uskalla, mutta Hän pyytää silti, sillä Jumala käyttää niitä, jotka ovat käytettävissä. Viisauden ja voiman Hän kyllä antaa sitten kutsumaansa tehtävään.

Isänpäivänä ajattelen omaa isääni. Hän joutui nuorena poikana sotaan ja selvisi hengissä molemmat sodat. Sisäisesti hän kyllä jäi jollakin tavalla rikkinäiseksi. Onneksi Isäni löysi Jeesuksen elämäänsä ja se rauhoitti ja tasoitti villiä, luovaa luonnetta. Isä itki ja nauroi herkästi. Tunsin, että hän rakasti minua ja perhettään. Erikoisesti hän rakasti äitiä ja näytti sen myös. Jeesuksella oli isäpuoli Joosef, joka hoiti ja huolehti hänestä. Jeesuksen oikea isä oli Jumala. Monet ihmiset ovat eläneet ilman isää tai kasvatti-isän kanssa. Jeesus näytti tien Isän luo, joka on jokaisen orvon ja lesken turva. Hän on oikea Isä meille kaikille. Se on lohdullista ja ihana tietää. Jumala on ajatellut ja luonut meidät tähän maailmaan rakkautensa kohteeksi. Hän on oikea Isämme, joka haluaa viimein jokaisen lapsensa luokseen taivaan kotiin. Jumalan lapsella ei ole orpouden henkeä, vaan hän on lapsi ja perillinen. Mietin, miten suuriarvoista tämä onkaan. Emme pysty sitä täysin käsittämään. Jos oikein ymmärtäisimme, miten suuresta ja merkityksellisestä asiasta on kyse, pitäisimme ”kynsin ja hampain” kiinni tästä perintöoikeudestamme, joka kuuluu Taivaan Isän lapselle.

Otavalta tuli minulle puhelu, jossa kerrottiin henkilöstä, joka keskustelee enkeleiden kanssa ja myös kuulemma Johannes Kastajan kanssa. Hän on kirjoittanut kirjoja aiheesta ja vetää ihmisiä joukoittain kuuntelemaan opetustaan enkeleistä. Otavan edustaja kyseli, olemmeko kanavana kiinnostuneita haastatteleman tätä henkilöä. Pyysin lähettämään tietoa kirjailijasta, koska olen hyvin varauksellinen näihin enkeliuskoviin. Jeesus on ovi ja Pyhä Henki kirkastaa Kristusta. Emme tarvitse enkeleitä juttukavereiksi, vaan saamme tulla suoraan rukouksessa Jeesuksen veren kautta Isän valtaistuimen ääreen.

Paavali kirjoittaa kolossalaisille (1:13-20): ”Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen jossa meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen. Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herruuksia, hallituksia tai valtoja. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen. Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy voimassa. Hän on ruumiin, seurakunnan pää. Hän on alku, kuolleista nousseiden esikoinen, jotta hän olisi kaikessa ensimmäinen. Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys asuisi hänessä. Ja että hän sovittaisi Poikansa kautta itsensä kanssa kaiken maan päällä ja taivaissa ja näin tekisi rauhan hänen ristinsä veren kautta.

Mirja