Anna itsesi ja lahjasi Jumalalle

image

Viikkoon mahtuu paljon tapahtumia ja tapaamisia. Toimistomme hiljenee kesäloman ajaksi ja viimeiseen työviikkoon on mahdutettava kaikenlaisia hoidettavia asioita. Kävimme tiistaina Konginkankaan Räihän kylässä telttakokouksessa. Teltta oli pystytetty Helena Ilveksen talon pihalle, kukkien keskelle. Välillä paistoi aurinko ja välillä sadekuuro ropisutti teltan kattoa niin, että oli vaikea kuulla puhujan ääntä. Tapasimme Helenan kevättalvella, kun olimme Viitasaarella puhumassa TV7:n illassa. Helena pyysi meitä puhumaan teltalleen. Tämä on kuulemma viimeinen kesä, kun hän järjestää telttakokouksia.

Tapahtuma olikin historiallinen, sillä pitkä telttakokous perinne päättyy. Joukko ystäviä oli kokoontunut telttaan Jumalan sanan kuuloon. Tilaisuudessa oli hyvää, koskettavaa musiikkia ja saimme kokea kesäisen telttakokoustunnelman, jossa vaikutti ihana Pyhä Hengen läsnäolo. Uskon, että monet tulevat kaipaamaan kesätelttaa ja lämpimän välitöntä yhdessäoloa, jonka aistimme Helenan kodissa ja pihapiirissä. Hänen kotinsa on ollut ja on jatkossakin rukouksen paikka. Tuossa pienessä pirtissä keskellä Keski-Suomea ovat monet saaneet kohdata Jeesuksen ja parantua, kun on yhdessä rukoiltu ja julistettu Jumalan sanaa. Olemme tottuneet ajamaan isoja teitä ja menemään paikkakuntien keskustoissa sijaitseviin kirkkoihin ja seurakuntien kokoushuoneisiin. Nyt oli ilo käydä kodissa, joka oli kaukana kaikesta, metsän keskellä ja hiekkatien päässä. Mutta missä ikinä Jumalan sanan väkevä voima vaikuttaa, sinne myös kokoontuvat ihmiset.

Olimme Jyväskylässä yötä ja sitten ajoimme takaisin Helsingin Sörnäisiin. Heinolan Heilasta kävimme ostamassa tilaamani kakut ja pasteijat illan juhlaa varten. Olimme järjestäneet läksiäisjuhlan rakkaalle rukouspuhelinvastaajien koordinaattorille Marjatta Riihimäelle (kuvassa). Hän on ollut rakentamassa TV7:n rukouspuhelinvastaajien toimintaa. Heitä on nykyisin yli 50 henkilöä ja suoria esirukousohjelmia on kahtena iltana viikossa. Marjatta on ollut korvaamaton, mutta nyt hänen elämäntilanteensa on muuttunut ja uudet haasteet odottavat häntä. Saimme Marjatan työn jatkajaksi ihanan pariskunnan, joten toiminta jatkuu uusin voimin. Haikein mielin siunasimme Marjatan matkaan. Siunasimme myös uudet koordinaattorit työhönsä.

Rukouspuhelinvastaajat tekevät työnsä vapaaehtoisina ja he ovat tärkeä osa TV7:n kanavan toimintaa. He ovat yhdessä monien vapaaehtoisten lehdenjakajien ja kääntäjien kanssa oikeita arjen sankareita. Toivotan heille jokaiselle Jumalan siunausta.

Minua on aina viehättänyt Raamatun kertomus häistä, joissa Jeesus oli perheensä kanssa. Viini loppui kesken ja Maria-äiti pyysi Jeesusta auttamaan. Jeesus sanoi, ettei hänen aikansa ole vielä tullut, mutta hän pyysi kuitenkin palvelijoita täyttämään tyhjät viiniastiat vedellä. Vesi muuttui hyväksi viiniksi. Mikäli Jeesus ei olisi ollut hääjuhlassa mukana, ei isäntäväki olisi saanut kokea ihmettä ja häistä olisi tullut häpeä suvulle eliniäksi. Jeesus tarvitsi astiat ja vettä eli jotain, minkä voi siunata. Jeesus tarvitsi ruokkimisihmeessä pienen pojan eväät, jotka hän siunasi ja kaikki saivat syödäkseen. Niin on tänäkin päivänä. Jeesus tarvitsee meitä ja Hänen siunauksessaan saamme paljon aikaan Jumalan valtakunnan hyväksi. Tämä on Jumalan valtakunnan mukainen toimintaperiaate: kun annat itsesi tai annat omastasi, Jeesuksen siunaamana tapahtuu ihmeitä. Jeesus tarvitsee kätemme, jalkamme, varamme, äänemme ja lahjamme niin, että Hänen siunaamanaan evankeliumi etenee. Sairaat paranevat ja saamme myös kaiken, mitä elämiseemme tarvitsemme. Jeesuksen siunaama vesi, joka muuttui viiniksi, oli parempaa kuin kaikki aikaisemmat viinit. Jeesuksen siunauksen alla saamme aina parempaa, kuin mitä maailma antaa. Meidän on vain täysin luotettava ja antauduttava, jopa heittäydyttävä Isän Jumalan armon varaan ja Hänen johdatukseensa.

Jeesus sanoi:”Rauhan minä jätän teille: minun rauhani – sen minä annan teille. En minä anna teille niin kuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä peljätkö.” (Joh.14:27)

Sain juuri rakkaalta ystävältäni Maija-Liisalta puhelun, jossa hän sanoi, että niin kuin kukka kämmenelläsi te olette Isän kämmenellä loman aikana. Tuo kuva on kaunis ja lohduttava. Virvoituksen aikoja on luvassa meille kaikille, jotka kokosydämisesti Herraa odotamme ja Häntä palvelemme.

Kesäterveiset jokaiselle blogini lukijalle ja Jeesuksen siunausta!

Mirja